Bezpieczeństwo kantoru online

Bezpieczeństwo kantoru online

12:56 27/07/2016

Czy korzystanie z internetowej wymiany walut jest bezpieczne? Po czym stwierdzić, że internetowy kantor ma dobre zabezpieczenia?

Pierwszym naszym działaniem przed wyborem e-kantoru powinno być sprawdzenie, z jakimi bankami współpracuje nasz serwis, z którego usług mamy zamiar korzystać. Większa ilość banków oznacza, że kantor internetowy jest wiarygodny, a do tego informuje to nas o tym, że jakość oraz zaawansowanie technologiczne jest na bardzo wysokim poziomie.

Drugim krokiem przy wyborze internetowego kantoru jest na pewno sprawdzenie zabezpieczeń. Każdy kantor powinien korzystać z certyfikatu Extended Validation SSL, który weryfikuje tożsamość użytkownika. Używane są one również w bankowości elektronicznej, aby być pewnym, że nikt niepowołany nie włamie nam się na konto.

Istnieją także dodatkowe zabezpieczenia, na przykład w postaci otrzymywanych kodów SMS, rzadziej potwierdzenia e-mailem - jednak te działania na dłuższą metę mogą być uciążliwe. Dla wielu przedsiębiorców, którzy wymieniają dosyć często walutę online, każdorazowe wpisywanie kodu z telefonu może być zniechęcające i dawać poczucie marnowania czasu. Niemniej jednak są to zabezpieczenia, które mają uchronić klientów przed nieautoryzowanym korzystaniem z ich konta.

Warto także sprawdzić historię oraz kondycję e-kantoru. Zgromadzony kapitał zakładowy oraz wartość realizowanych obrotów to ważne informacje dające nam pewność, że kantor jest wiarygodny. Tak samo istotne są dla nas dane informujące o ilości zatrudnionych pracowników, a także o tym, od kiedy platforma działa na rynku. Te informacje powinny być łatwo dostępne dla klienta, co znacznie uwiarygadnia działania wybranego przez nas e-kantoru.

Kolejną ważną informacją są opinię klientów. W dzisiejszych czasach media oraz portale społecznościowe odgrywają dużą rolę w reklamie danego przedsiębiorstwa, dlatego wiele firm dba o swój wizerunek medialny wykupując reklamy, a także dbając o swoich klientów. Każda opinia jest na wagę złota, gdyż nawet jeden niepochlebny wpis może spowodować, że wiarygodność firmy może zostać wystawiona na próbę.