Czy warto korzystać z programów partnerskich?

Czy warto korzystać z programów partnerskich?

09:01 06/07/2015

Program partnerski to pewien rodzaj modelu rozliczeń między reklamodawcą (firmą) a blogerem bądź właścicielem strony internetowej. Właściwie skonstruowany przynosi korzyści obu kontrahentom.

Wprowadza je w życie coraz więcej firm, gdyż oferują wysoko opłacalną reklamę ich produktów i usług, do tego skierowaną bezpośrednio do potencjalnie zainteresowanego klienta. Popularne branżowe blogi dzięki zamieszczaniu linków do sklepów internetowych reklamują je w zamian za prowizję. Sytuacja jest komfortowa dla obu stron - prowadzący bloga proponuje towar i po jego nabyciu otrzymuje określoną w umowie procentową kwotę od sprzedaży. Z kolei firma zamieszczająca reklamę nie płaci awansem, a dopiero po uzyskaniu wpływu.

Najpopularniejsi w Polsce uczestnicy programów partnerskich to Bet-at-home.com - światowy lider w dziedzinie zakładów bukmacherskich, portal aukcyjny Allegro.pl oraz mBank. Ilość firm zainteresowanych taką formą współpracy wciąż wzrasta, wprost proporcjonalnie do ilości blogów tematycznych.

Najprostszym narzędziem jest umieszczenie na witrynie banera, który przekieruje klienta do serwisu z ofertą. W najbardziej zaawansowanym modelu na odwiedzanej stronie znajduje się sklep z pełnym asortymentem.

Wybierając stronę do objęcia jej programem partnerskim, zainteresowana firma powinna sprawdzić ilość jej odwiedzin, komentarzy, zweryfikować, czy wywołuje ona ogólnie pozytywne nastawienie użytkowników.

Najważniejsze jest, by promowane artykuły były zgodne z tematyką witryny i by ich ekspozycja nie była zbyt agresywna. Chodzi raczej o wywołanie zainteresowania potencjalnego nabywcy poprzez delikatną sugestię i polecenie, ostentacyjne reklamowanie jest ignorowane przez internautów i może wręcz negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Proponowanie produktów bankowych na blogu o gotowaniu będzie mijało się z celem, natomiast współpraca z producentem przypraw czy półproduktów może zaowocować sporymi zyskami.

Zamiast wysokonakładowej kampanii reklamowej, firma może objąć programem partnerskim znane i popularne w sieci miejsca, dzięki czemu zyskuje rozgłos za kwotę, będącą tylko procentem od realnie uzyskanego przychodu.