Jak skutecznie reklamować firmę w wyszukiwarce Google?

Jak skutecznie reklamować firmę w wyszukiwarce Google?

15:40 31/01/2019

Sukcesem każdej strony internetowej jest znalezienie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby się na takiej pozycji znaleźć, trzeba mieć przemyślaną strategię i poświęcić na to wiele godzin ciężkiej pracy.

Działania na oślep to nie tylko strata czasu, ale także pieniędzy klienta. Dlatego warto wiedzieć, jak skutecznie reklamować firmę.

 

Skuteczne SEO = skuteczne pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu umieszczenie strony na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google. Aby pozycjonowanie odniosło skutki, konieczna jest optymalizacja strony. Skuteczne SEO zakłada optymalizację pod kątem technicznym, czyli usunięcie wszelkich błędów powodujących, że użytkownik czuje się zagubiony, a także błędów, które są niewidoczne dla użytkownika, ale utrudniają robotom Google czytanie strony. Ponadto optymalizacja zakłada również modyfikację treści znajdujących się na stronie. Teksty niejednokrotnie należy napisać od nowa. Muszą one opisywać poruszane zagadnienia w sposób rzeczowy i wyczerpywać dany temat, po to, by potencjalny klient nie szukał dodatkowych informacji na innych stronach. Głównym celem jest bowiem zdobycie i utrzymanie nowego klienta.

Skuteczne pozycjonowanie zapewnia:

  • długotrwały efekt,
  • ruch wysokiej jakości,
  • minimalizację współczynnika odrzuceń,
  • znacznie większą widoczność strony w sieci.

 

Kampanie reklamowe w wynikach wyszukiwania Google – Ad Words

W przypadku konkurencyjnych branż i równie konkurencyjnych fraz ogólnopolskich pozycjonowanie może nie przynosić zamierzonych efektów w takim czasie, w jakim życzyłby sobie tego klient. Dlatego opcją dodatkową (bądź zupełnie oddzielną) są kampanie reklamowe w wynikach wyszukiwania. Strony promowane w ramach takich kampanii pojawiają się tuż przed organicznymi wynikami wyszukiwania i są oznaczone jako reklamy. Optymalizacja takich stron sprawi, że użytkownik trafi dokładnie na tę podstronę, której szukał. Kampanie reklamowe w Google rozliczane są metodą PPC, czyli budżet zmniejsza się po każdym wejściu na stronę, a każde takie wejście to potencjalny klient.

Korzystanie z Google Ad Words daje:

  • natychmiastowy efekt,
  • możliwość precyzyjnego targetowania kampanii – wybór lokalizacji, preferencji użytkowników etc.,
  • ogólnopolską widoczność,
  • wyświetlenia na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

 

Wybór najlepszego sposobu na promocję w wyszukiwarce Google powinien być uzależniony od takich czynników jak branża, budżet i cel optymalizacji.